obrazek

poniedziałek, 14 grudnia 2015

Świąteczne co nieco.





Z tęsknoty do śniegu zrobiłam sobie taki wianuszek.

Dzisiaj nie bardzo mi się chce pisać - wena twórcza sobie poszła. W tym roku ciągle czepiały się mnie jakieś dziwne pomysły, nowe materiały i wzory do spróbowania. Tak, że jest tu wszystkiego po trochu.




Te dwa wianki to styropianowe kółko owinięte dość krótkimi paskami szyfonu, tak, żeby końcówki tworzyły coś w rodzaju kryzy. Następny - mniejszy - też szyfonowy, ale z tradycyjnym wykończeniem.




Potem zrobiłam jeszcze dwa kapelusze...




świece, które trochę  podkolorowałam konturówką...



małe stroiczki na doniczkowych podstawkach..,




Wybielona szyszka kapitalnie pasuje do takiego zimowego wystroju.


Potem poszłam w styropian i pojawiły się bałwanki, aniołki i bombki.







Ten biały ma czapkę ze ściągacza skarpetki. Zauważyłam, że często spody skarpetek są mocno zużyte ale ściągacze jeszcze są całkiem dobre. No to trzeba dać im szansę - świetnie się nadają na czapeczki. Jak widać próba całkiem udana.



Apetyczna babeczka zrobiona jest z kulki styropianowej pomalowanej na brązowo a następnie grubo pomazanej klejem na gorąco. Po wystygnięciu pomalowałam go na biało, posypałam sztucznym śniegiem i brokatem. Można też bez śniegu - wystarczy sam brokat.

W końcu zabrałam się do szycia. Na pierwszy ogień poszły choinki, wypchane lekko nadzieniem ze starej poduszki, osadzone na pałeczkach do chińszczyzny ( świetne i tanie drewno) i wetknięte do doniczek. Doniczki najpierw wypełniłam gipsem, żeby były dość ciężkie i nie wywalały się przy byle jakim ruchu.





Pamiętacie zeszłoroczne butelki świąteczne? Fajne były ale nie chciałam się powtarzać i tym razem ozdobiłam słoiki z kawą.



Oczywiście,  nie myślcie, że w środku nie ma kawy. Słoiki są nieodpieczętowane! Myślę, że będą fajnym, niebanalnym i śmiesznym dodatkiem pod choinkę.

2 komentarze:

  1. Teresko, jestem pod wrażeniem Twoich zdolności i prac :) jesteś genialna... :) Ściskam Cię, życzę zdrowych, wesołych świąt i wszelkiej pomyślności w nadchodzącym roku... :)
    Twoja imienniczka z pobytu w Kaletach :
    T.K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) jest mi niezmiernie miło!

      Usuń