obrazek

środa, 22 marca 2017

Dzieciaki




Do zajęć dodały mi się małe warsztaty dla dzieciaków. Co mi się będzie piątek marnował!


Zdarzyła mi się fantastyczna sprawa. Zaproszono mnie do prowadzenia zajęć plastycznych dla dzieci w naszej bibliotece. Jejku!! Ale te dzieciaki są fajne! W związku z tym musiałam wymyślić jakieś łatwe propozycje. Na pierwszy ogień poszedł bociek z płatków kosmetycznych.




Potrzebne były:
- patyczek do szaszłyków
- 6 płatków kosmetycznych
-oczka,
-czerwony i czarny karton albo filc
- klej magik
Ja użyłam jeszcze drucików szenilowych ale bibułka też się doskonale sprawdza

Tremę miałam nieziemską ale wszystko poszło sprawnie i z humorem przy dużej pomocy pani Ewy, która opiekuje się tą grupą.
Następne zajęcia będą tematycznie związane ze świętami. Zrobimy kogucika z wytłoczek do jajek i styropianu.







Odpowiednio wycięte elementy pomalowałam farbą akrylową. Malowanie nie musi być konieczne, bo teraz można dostać jajka umieszczone w kolorowych wytłoczkach. Mam już zielone, żółte i kremowe. Styropianową kulkę nabiłam na wykałaczkę, którą wetknęłam w czubek stożka. Od góry i od środka podkleiłam klejem na gorąco bo wtedy mam pewność, że łepek się nie odklei i będzie tkwił w odpowiedniej pozycji. Do kulki dokleiłam dziobek z filcu i oczka. Na czubku zrobiłam małe nacięcie, w które dałam odrobinę kleju i wcisnęłam wycięty grzebyczek. Do plecków dokleiłam mniejszy kawałek wytłoczki i zrobił się koszyczek na cokolwiek. Manie przypasował kurczaczek, ale może być jajeczko, kwiatki albo drobne cukierki.
W planie mam jeszcze płatkowe zajączki.







Może to nie jest jakieś wielkie wyzwanie plastyczne ale dla dzieci nieziemska frajda. Trzeba było widzieć radość i dumę w oczkach moich małych plastyków, że potrafili sami zrobić takie zabawki.
Muszę przyznać - zdolne bąbelki!
Pobawcie się razem z dziećmi. Polecam - energia i radość dzieciaków naładuje baterie w mig.

4 komentarze: